Sevilla

5 september 2014 - Sevilla, Spanje

Feest in Ronda viel wat tegen. Eerst wel een kleurige en vrolijke optocht (zie video), maar daarna was het vooral gezien worden. Zo leuk die kleine meisjes in hun flamenco jurkjes.

Een nachtje in Jerez doorgebracht, waar we niet in ons geboekte hotel hebben geslapen want die hadden geen stroom. Kregen een nog beter alternatief in een prima hotel. Jan, Benita en Ton zijn in de ochtend nog naar de paardenrijschool geweest waar ze een training hebben bijgewoond en een rondleiding hebben gehad waar ze erg van genoten hebben. De rest is vast vertrokken naar Sevilla waar we in een luxe hotel terecht zijn gekomen waar de kamers wel ietwat gedateerd zijn, wat je niet verwacht als je de hal binnenloopt. 's Avonds Sevilla in en met zijn allen gegeten. Het weer is hier nog zo goed dat al het leven op straat is. Om 24.00 uur werd ons verteld is er in een café Flamenco. Niet iedereen kon dit nog opbrengen maar Jan, René, Lucelle en Monique zijn er naar toe gegaan. Zat al bijna helemaal vol. Het idee van een oud bruin café. Grotendeels Spanjaarden en 2 mannen waren ongelooflijk goed aan het gitaar spelen en zingen. En een oude, geschatte leeftijd toch wel tegen de 80, waarschijnlijk ooit Spaanse schone, zong haar ding en kletste de boel aan elkaar. Ook het publiek deed mee. Een echte Spaanse schone begon de Flamenco te dansen en later een enthousiaste gast ging met haar mee dansen. Dit had hij vaker gedaan. En wij hadden dit niet willen missen. Tot slot nog met de Spaanse lady op de foto.

Volgende ochtend weer naar het centrum waar we begonnen zijn met een bezoek aan de kathedraal. Hééél imposant. Wat een rijkdom. We keken ons ogen uit. Na de lunch zijn we naar Plaza de la Encamacion gegaan om vanaf de Metropol Parasol over Sevilla te kijken. Een super modern bouwwerk in een oude stad met een prachtig uitzicht waar alleen Tina en Monique van hebben genoten. Al met al een stad die de moeite waard is.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl